Fredagsanbefaling

Vi anbefaler en god film fra Filmstriben – smuk, romantisk animationsfilm

Makoto Shinkai er en af Japans mest succesfulde animationsinstruktører. Han laver romantiske coming-of-age historier, krydret med overnaturlige elementer. Dagens anbefaling er den smukke Weathering with you (2019)

Den 16-årige Hodaka stikker af hjemmefra til Tokyo en sommer hvor det regner konstant. Her møder han pigen Hina, som kan styre vejret. Hina bor alene med sin lillebror, og de har ligesom Hodaka, brug for penge. Hodaka foreslår de samme laver et firma hvor Hina, mod betaling, skaber godt vejr til særlige begivenheder. Men det kræver sit af Hina at ændre vejret, og hvad gør de hvis de bliver opdaget? Og myndighederne helt sikkert vil have fat i dem.
Fantasy animationsfilm, med en rørende, romantisk historie

Se en trailer til filmen
Se filmen på Filmstriben

Find nyheder om bibliotekets filmindkøb og indkøbernes anbefalinger samt oversigt over tidligere fredags-anbefalinger. Du får desuden et overblik over Aarhus Bibliotekernes filmarrangementer samt links til bibliotekets store udvalg af film på dvd / blu-ray, som du kan reservere og låne helt gratis. Følg os på aakb.dk/section/film