Sara Omar vinder Læsernes Bogpris 2018

Af Anonym (ikke efterprøvet)
13.04.18
Stort tillykke til Sara Omar, der netop har modtaget Læsernes Bogpris for sin roman "Dødevaskeren" på det bibliotekspolitiske topmøde i Herning.

Sara Omar er kåret gennem en elektronisk afstemning blandt bibliotekernes og Litteratursidens brugere samt de Berlingskes læsere.

Med Læsernes Bogpris følger et beløb på 100.000 kr.

’Dødevaskeren’ er en vigtig roman. Behandlingen af kvinder i muslimske samfund er et sprængfarligt emne at stille til offentligt skue, hvilket også gjorde, at Sara Omar først stod frem som forfatter ved bogens udgivelse, og at hun efterfølgende har været under politiets beskyttelse.

Læs anmeldelse af "Dødevaskeren" på Litteratursiden.dk

På biblioteket har bogen været populær længe. Vi har købt rigeligt ind af bogen, så klik dig videre til reservering nedenfor, pludselig er det din tur.

Få inspirations til hvad du kan læse mens du venter på "Dødevaskeren"