Fredagsanbefaling

Vi anbefaler en god film til weekenden – Ridley Scott og riddertiden

Ridley Scott kan stadig lave de store historisk film. Så har du lyst til en tur til riddertiden, en spændende historie og noget lækkert at se på – er dagens anbefaling er The last duel (2021)

Vi er i Frankrig i 1386, hvor den sidste ”Trial by combat” blev kæmpet på fransk jord. En ridder (Matt Da-mon) anklager en anden Ridder (Adam Driver), for at have voldtaget hans kone (Jodie Comer). Ridder 2 nægter, men Ridder 1 og hustru holder fast. Kongen giver lov til at sagen kan afgøres af en duel til døden. Den der vinder, får ret.
Undervejs i filmen får vi fortalt de tre hovedpersoners oplevelser: Rahomon-style

Ikke helt på niveau med de største af Ridley Scotts film, men dog en stilfuld, visuelt overrumplende film, med stærke skuespil præsentationer.

Se en trailer til filmen

Find nyheder om bibliotekets filmindkøb og indkøbernes anbefalinger samt oversigt over tidligere fredags-anbefalinger. Du får desuden et overblik over Aarhus Bibliotekernes filmarrangementer samt links til biblio-tekets store udvalg af film på dvd / blu-ray, som du kan reservere og låne helt gratis. Følg os på aakb.dk/section/film